- Категория: Інше
Запобіжна муфта зі зрізними штифтами містить вал, півмуфти, кільцевий центрувальний бурт, запобіжну втулку, два штифти, розташовані у втулках і розміщені діаметрально протилежно один одному. Штифти з двох сторін забезпечені зовнішньою різьбою, на якій встановлені центрувальні гайки, бурт виконаний ступінчастим і сполучається із запобіжною втулкою з циліндровим зазором, а півмуфта, якій належить центруючий бурт, сполучається з валом шліцьовим з'єднанням з можливістю осьового переміщення. Крім цього в площині, перпендикулярній площині осей штифтів, в півмуфтах виконані співвісні отвори, в яких встановлені упорні і дистанційні шайби, стягнуті між собою болтовим з'єднанням, причому болти в площині роз'єму півмуфт забезпечені кільцевими канавками.
- Запобіжна муфта зі зрізними штифтами, яка містить вал, півмуфти, кільцевий центрувальний бурт, запобіжну втулку, два штифти, розташовані у втулках і розміщені діаметрально протилежно один одному, яка відрізняється тим, що з метою підвищення надійності штифти з двох сторін забезпечені зовнішньою різьбою, на якій встановлені центрувальні гайки, бурт виконаний ступінчастим і сполучається із запобіжною втулкою з циліндровим зазором, а півмуфта, якій належить центруючий бурт, сполучається з валом шліцьовим з'єднанням з можливістю осьового переміщення, крім того, в площині, перпендикулярній площині осей штифтів, в півмуфтах виконані співвісні отвори, в яких встановлені упорні і дистанційні шайби, стягнуті між собою болтовим з'єднанням, причому болти в площині роз'єму півмуфт забезпечені кільцевими канавками.
- Муфта за п. 1, яка відрізняється тим, що принаймні одна з упорних шайб має конічний отвір.
- Муфта за п. 1, яка відрізняється тим, що зовнішні циліндрові поверхні втулок, поверхні запобіжної втулки, гайок, упорних і дистанційних шайб, які сполучаються з півмуфтами, діелектрично ізольовані. Корисна модель належить до машинобудування, а саме до запобіжних муфт з елементом, що руйнується.
Відома комбінована муфта (Ряховский О.А., Иванов С.С. Справочник по муфтам.- Л.: Политехника, 1991. - С. 369, рис. 8.7), запобіжна частина якої містить півмуфти, сполучені двома запобіжними штифтами. Циліндровими посадочними поверхнями півмуфти сполучаються між собою через бронзові втулки.
Бронзові втулки в даній конструкції виконують подвійну функцію: центрують півмуфти і працюють як підшипник ковзання при зрізанні штифтів з подальшим проворотом напівмуфт один щодо одного.
Задачею корисної моделі є усунення вказаних недоліків за допомогою забезпечення сполучення центрувальних поверхонь при передачі муфтою крутного моменту і їх роз'єднанні при зрізанні штифтів, поліпшення центрування напівмуфт додатковим їх стягуванням в площині, перпендикулярній площині осей штифтів, а також забезпечення електроізоляції муфти.
Поставлена задача вирішується тим, що штифти з двох сторін забезпечені зовнішньою різьбою, на якій встановлені центрувальні гайки, бурт виконаний ступінчастим і сполучається із запобіжною втулкою з циліндровим зазором, півмуфта, якій належить центрувальний бурт, сполучається з валом шліцьовим з'єднанням з можливістю осьового переміщення, крім того, в площині, перпендикулярній площині осей штифтів, півмуфти забезпечені упорними і дистанційними шайбами, стягнутими болтовим з'єднанням, причому болти в площині роз'єму напівмуфт забезпечені кільцевими канавками, а одна з упорних шайб має конічний отвір. Крім цього зовнішні циліндрові поверхні втулок, поверхні запобіжної втулки, гайок, упорних і дистанційних шайб, що сполучаються з півмуфтами, діелектрично ізольовані.
Таким чином, запобіжна муфта має наступні істотні відмітні ознаки: штифти з двох сторін забезпечені зовнішньою різьбою, на якій встановлені гайки; центрувальний бурт виконаний ступінчастим і сполучається із запобіжною втулкою з циліндровим зазором; півмуфта, якій належить центрувальний бурт, сполучається з валом шліцьовим з'єднанням з можливістю осьового переміщення; у площині, перпендикулярній площині осей штифтів, в півмуфтах виконані співвісні отвори, в яких встановлені упорні і дистанційні шайби, стягнуті між собою болтовим з'єднанням, причому, болти в площині роз'єму напівмуфт забезпечені кільцевими канавками; принаймні одна з упорних шайб має конічний отвір; зовнішні циліндрові поверхні втулок, поверхні запобіжної втулки, гайок, упорних і дистанційних шайб, що сполучаються з півмуфтами, діелектрично ізольовані.
Перераховані вище істотні відмітні ознаки необхідні і достатні для вирішення поставленої технічної задачі, а саме - підвищення надійності і електричної ізоляції муфти: центрувальний бурт, виконаний ступінчастим і сполучений із запобіжною втулкою з циліндровим зазором, забезпечує сполучення центрувальних поверхонь при передачі муфтою крутного моменту, і їх роз'єднання при зрізанні штифтів; сполучення півмуфти, якій належить бурт, з валом шліцьовим з'єднанням з можливістю осьового переміщення дозволяє роз'єднувати центрувальні поверхні; оснащення напівмуфт в площині, перпендикулярній площині осей штифтів, встановленими в співвісних отворах упорними і дистанційними шайбами, стягнутими болтовим з'єднанням, а також оснащення болтів в площині роз'єму напівмуфт кільцевими канавками, забезпечує надійність центрівки напівмуфт при передачі муфтою крутного моменту і їх роз'єднання при зрізанні штифтів; виконання конічного отвору принаймні в одній з упорних шайб надає ступінь свободи стягуючим болтам для забезпечення їх розриву саме в зоні розташування кільцевих канавок, а також для запобігання збільшенню моменту, при якому зрізаються штифти запобіжні; виконання діелектричної ізоляції на зовнішніх циліндрових поверхнях втулок, поверхнях запобіжних втулок, гайок, упорних і дистанційних шайб, що сполучаються з півмуфтами, забезпечує електричну ізоляцію муфти.